Velkommen til Cup
Her finner du informasjon som er nyttig å vite om når du skal være med på Cup. Om du ikke finner det du leter etter kan du ta kontakt med oss
Vi tilbyr ikke transport i forbindelse med denne cupen.
Turneringsregler
Cupen spilles med 64 lag og spilles på 4 kunstgresshaller i klassene J/G-11,12 og 13 år.
Turneringen følger NFF`s kampreglement, der ikke annet er beskrevet.
- det spilles med pressfrisone i 11 og 12 års klassen.
- hvis ballen går i taket – skal motstander ta innkast på siden. Ny 2024!
- det spilles ikke med offside
Ingen begrensning på antall spillere pr lag i turneringen.
MEN spillere er kun berettiget for spill på et lag hvis klubber kommer med flere lag!
Unntak er keepere.
Kan gis disp. i helt spesielle situasjoner, må avklares med juryen!
Spillerliste med navn, nummer på drakt og fødselsår på alle spillere leveres i sekretariatet/banevert før første kamp
Påmeldingsavgift 2000,-
I alle klassene gjelder de samme reglene som i de respektive fotballkretsene for bruk av overårige spillere. Alle spillere skal på forespørsel kunne legitimere sin alder og klubbtilhørighet overfor sekretariatet.
Innbytte
Turneringen tillater flyvende bytter. Spiller som byttes ut skal være helt ute av banen før spiller som byttes inn entrer banen!
Ball
4er ball i alle klasser. Hjemmelaget holder ball.
Mål
Cupen spilles med 7èr mål.
Spilletid
1 x 25 minutter. Kampstart hver halve og hele time lørdag. Søndag tilpasset med sluttspill J/G-13 år.
Draktlikhet
Laget som står oppført som bortelag må skifte drakt eller benytte vester. Vester fås lånt i sekretariatet/kampvert.
Fair play
Fair play hilsen før kamp. Fokus på fair play i spillet, medspillere, motspillere, ovenfor dommere og fra sidelinjen!
Avspark
Lag som er ført opp som hjemmelag i programmet tar avspark i første omgang.
Spesifikt for J/G-13 år;
Gule og røde kort;
Gult kort i en kamp dras ikke med fra kamp til kamp.
Gult kort gir 2 minutters utvisning. Lagleder er ansvarlig for å passe tiden!
Rødt kort for en enkel forseelse betyr at spilleren utvises fra kampen og må stå over lagets neste kamp i turneringen.
To gule kort i en og samme kamp kvalifiserer til rødt kort og straffes på samme måte som direkte rødt kort.
Poeng
Seier gir 3 poeng, uavgjort gir 1 poeng og tap gir 0 poeng.
Innledende spill
Plassering bestemmes etter følgende regler:
Målforskjell
Flest scorede mål
Poeng i innbyrdes oppgjør mellom lag som står likt
Målforskjell i innbyrdes oppgjør mellom lag som står likt
Loddtrekning
Sluttspill
- Kampene i sluttspillet spilles også med 1×25 min.
- Ved uavgjort etter normal spilletid, avgjøres kampen på;
- Straffespark, 5 til hvert lag, deretter 1 og 1.
– lagene bes å ha klar skyttere til dette klart før aktuell kamp starter.
Premiering
J13 år; 1.-2. og 3.plass. Øvrige lag lagsstatuett.
G13 år; 1.-2. og 3.plass, samt vinner B-sluttspill. Øvrige lag lagsstatuett.
J/G11 og 12 års klassen; alle lag lagsstatuett.
Protest
Ved enhver protest på forhold under kampen skal dommeren og banevert underrettes før dommeren forlater banen eller banens område.
Eventuelle protester skal leveres skriftlig av lagleder, senest 30 min. etter at kampen er ferdigspilt i turneringens sekretariat/banevert.
– et lag som ønsker et kampresultat kjent ugyldig, må nedlegge protest
Protestgrunnlag kan være
– lag har benyttet spiller som ikke var spilleberettiget
– grove feil ved dommerens forståelse av regelverket, men ikke feil i dommerens skjønnsutøvelse.
Ved eventuelle protester på alder må det protesterende lag selv utpeke den eller de spillere det protesteres på. Generell protest på hele laget godtas ikke.
Når protesten leveres, skal det betales et gebyr på 500 kroner. Gebyret tilbakebetales dersom protesten tas til følge. Juryens avgjørelse er endelig.
Saksbehandling
Juryen vil søke å innhente forklaring fra de involverte parter og klubbene pålegges å møte for juryen etter innkalling. Dersom de unnlater å møte vil dette bli brukt mot dem ved avgjørelsen av skyldspørsmålet og straffeutmålingen. Juryen kan innhente rapport fra dommerobservatører i de tilfeller dette er aktuelt.
Jury
Leder Hans Petter Nyberg – Storhamar Fotball
Ridabu Il – Frode Smedvoll
Furnes Fotball – Tom Helgesen
FL Fart – Tore Torsteinsen
Trukket lag
Dersom et lag trekker seg før gruppespillet starter vil alle lagets kamper bli satt til 0-3 dersom det ikke lykkes arrangøren å framskaffe et erstatningslag. Et lag som trekker seg etter at spill i innledende serie er påbegynt, skal dette omgående meldes til sekretariatet. Dersom lag trekker seg etter at dette har spilt alle kamper i grunnspillet, vil resultatene bli tellende. Dersom trukket lag er kvalifisert til videre spill i turneringen, kan sekretariatet tilby det beste utslåtte laget i den aktuelle puljen plass i sluttspillet. Videre kan sekretariatet sette inn tapende lag i sluttspillet dersom seirende lag må trekke seg fra turneringen. Ved ujevnt antall lag i puljene, trekkes kampene mot det dårligst plasserte laget i puljen(e) med flest lag ut. Slik at lagene som skal sammenlignes har likt antall kamper.
Pris og påmelding
PÅMELDINGSAVGIFT
Påmeldingsavgift for deltagelse kr. 2000,- pr. lag. Generert faktura på epost.
Refusjon av påmeldingsavgift ved avmelding
2 mnd før cupstart: Får igjen 100 % minus kortgebyr
1 mnd før cupstart: Får igjen 50 % minus kortgebyr
14 dager før cupstart: Ingen refusjon
DELTAGERKORT
Deltagerkort omfatter 6 måltider og 2 overnattinger.
Vi har følgende varianter;
Deltagerkort A: kr. 1100 pr. spiller og minimum 2 ledere.
Deltagerkort B: kr. 850 pr. spiller og minimum 2 ledere.
Deltagerkort C: Kr. 500,- pr. spiller og leder.
Innbetaling av deltagerkort for ditt lag skjer senest innen 31. januar. Innbetaling skjer til Storhamar Fotball konto 1822 13 88379 og merkes med (Lagets navn, antall og type kort og turneringens navn).
Overnatting og bespising | A-KAT | B-KAT | C-KAT | ||
Kveldsmat fredag | X | ||||
Overnatting fredag – lørdag | X | ||||
Frokost lørdag | X | ||||
Lunch lørdag | X | X | X | ||
Middag lørdag | X | X | X | ||
Overnatting lørdag – søndag | X | X | |||
Frokost søndag | X | X | |||
Lunch søndag | X | X | X | ||
PRIS PER PERSON | 1100,- | 850,- | 500,- |
Kart, baner og parkering
Hallene ligger på følgende adresser.
Farthallen: Fartveien 344, Hamar.
Furneshallen: Gålåsvegen 81, Ringsaker.
Ridabuhallen: Ryllikveien 2, Ridabu.
Sparebankhallen: K.O. Bjerklisvei 9, Hamar.
Veibeskrivelse til Prestrud
Fra Oslo:
Ta av E6 og sving inn mot Hamar
Følg veien rett fram til første rundkjøring Ta til høyre i rundkjøringen v/CC/Statoil inn i Ringgt.
Følg Ringgata mest mulig rett fram gjennom 2 nye rundkjøringer.
Fortsett veien forbi Hamar OL-Amfi på venstre side og en STOR/HØY kornsilo på venstre side.
Kjør videre samme vei, ned en bakke og sving andre vei til høyre.
Du ser fotballanlegget.
Registrering og innsjekk
Innsjekk skjer på klubbhuset ved Prestrud fotballanlegg. K.O. Bjerklisv. 9, Hamar. Åpent fra kl 18.00 – 21.00 på fredag. Her serveres middag m/salat) til alle betalende.
Alle lag skal møte opp og registrere seg på klubbhuset på Prestrud fredag. VIKTIG informasjon blir gitt og nøkler blir utlevert. Overnattende til barnehager blir fra Prestrud ledet til barnehage. Laget tar selv med nødvendig liggeunderlag, og sovepose til eget bruk.
Overnattende til sportell-løsningen med egne senger bli ledet til sengeplass.
Sekretariat for spill finner du i bygget ved baneanlegget på Prestrud.
Spillerlister
Det skal leveres spillerliste med navn, nummer på drakt og fødselsår på alle spillere. I tillegg skal listene inneholde informasjon om leder(e) med mobilnr. Spillelisten leveres før første kamp i spillesekretariatet/banevert ved banene. Overnattende ved skole skal i tillegg levere ett eksemplar av spillerliste til vakt ved skolen ved ankomst.
Klasseinndelinger og kampoppsett
J/G-2013/2014 5 kamper med spill i hovedsak lørdag og søndag, kan bli aktuelt med fredagskamp ved behov.
J/G-2012 3 innledende kamper lørdag (fredag ved behov) sluttspill søndag med minst 2 kamper.
Spilletid er 1 x 25 minutter
Kampoppsettet er beregnet å være ferdig ca 14 dager før kampstart og blir mailet til den som har meldt på laget til cupen og i tillegg lagt ut på cupens hjemmeside.
Alle lag må påregne å være klar til kampstart lørdag kl. 08.00!
Mat og allergier
Middag fredag etter innsjekk 18.00-21.00
Frokost (Lørdag og Søndag) 07.00-10.00 (Brødmat)
Lunsj (Lørdag og Søndag) 12.00-15.00 (Varmmat og brødmat)
Middag Lørdag 18.00-21.00 (Pizza m/drikke)
Pizzatider for DITT LAG oppgis ved innsjekk fredag
ALLERGIER
Det er tatt høyde for alternativer for de med GLUTENALLERGI og mat uten svinekjøtt. Halalmat er ikke et ønske vi kan innfri.
Lapskaus er glutenfri (inneholder svinekjøtt).
Fiskeburgere er glutenfrie (Har egne melkefrie).
Personer med nøtteallergi tar kontakt med kjøkkenansvarlige.
Kontaktinfo
Påmelding og Overnatting
Arild Johansen
Mob: 975 40 801
E-post: arild@storhamarfotball.no
Påmelding, kampoppsett – Sportslig ansvarlig
Hans Petter Nyberg
Mob: 413 36 098
E-post: hanspetter@storhamarfotball.no
Juryleder
Svein Erik Torvik
Mob: 91823198
E-post: sveinerik@storhamarfotball.no
Dugnad
Mathias Evang Sveen
Mob: 403 30 114
E-post: mathias@storhamarfotball.no
Gjenglemt tøy
Tin Aung Laithang
Mob: 940 51 933
E-post: ltvakok@gmail.com